Vi är på gång

Haldor är riktigt rolig att rida nu igen!
Han började helgen med en tappsko som orsakade mig mycket huvudbry men eftersom att jag har världens bästa hovslagare fixade hon det innan jag ens hade hunnit fråga henne. Vilket team vi är nu - blir helt mållös <3 
Så jag började veckan med att rida Haldor i snön som kommit och har fortsatt så både igår och nu idag :) 
Man märker att det är jobbigt för honom men det är välbehövligt - nu är vinterträningen igång på allvar och nästa vecka när mitt släp är fixat så kommer vi börja träna för Ida så då är vi på gång på riktigt. 
 
Han är lite stel i början på passen och det kräver en hel del rinding från mitt håll men helt plötsligt släpper det och han blir hur fin som helst - han har ju inte dom musklerna än så man märker att det är jobbigt för honom men han löser det så fint! Han är så arbetsvillig den hästen så det är lätt att övergöra det hela men jag har verkligen varit noga med att ta det lugnt med kraven - så hela denna vecka kommer vi "jogga" vidare, dvs mina enda krav är att han ska gå i en kort, rund och ganska hög form, med aktiva bakben och hålla balansen själv. 
Nästa vecka sätter allvaret igång på riktigt så då stäppar vi upp :) 
Men än så länge tränar vi på i snön!!
 
 
 
Kram Kajsa