Haldor kämpar på i snön

Hador var så himla trevlig att rida igår! Han tycker det är så roligt och jag tror att han tycker det är riktigt skönt att arbeta med kroppen :) 
Han frustar ordentligt när jag börjar trava igång honom och när jag har travat av och börjar skritta med långa tyglar så frustar han en omgång till. Fina killen <3 
 
Han har nu ridits tre dagar i rad i snö:
I måndags var han ordentligt stel men ändå positiv och oerhört trevlig att rida. I mitten på passest släppte det och han avslutade med att glänsa.
I tisdags var han slö och lite motvillig och jag kan bara säga en sak - träningsvärk.Men efter det tag släppte stelheten och han blev mjuk och fin kan dock tycka att träningvärken höll i sig hela passet igenom vilket inte är så konstigt. 
I går (onsdags) så var träningvärken borta men hans muskler var nog rätt så möra då han hela tiden försökte springa så fort han kunde, troligtvis för att springa bort från arbetet. men efter några tillsägningar så släppte det och han blev riktigt riktigt fin. Kunde till och med avsluta med att plocka upp honom i tävlingsform en sväng.
 
Gud vad jag längtar efter att få rida alla rörelser igen, det är ju så himla roligt! Men grundridning är som det låter - grunden till all ridning och för att vi ska kunna bli starka i de svårare (men roligare) momenten så måste vi vara starka i grundridningen så enkelt är det bara. 
Sidospår..
 
Men det jag skulle säga är att det idag är dags för en vilodag. Han ska vila så vi är fit for fight i helgen igen för lite träning och kanske en skogstur eller två :) 
Åh med vila menar jag som vanligt en promenad i skogen.
 
Ännu en selfie - men denna gång från gårdagen och mitt smarta knep för att kunna lyssna på musik när jag rider. Glömde mina små hörlurar hemma och hade bara mina stora otympliga.. Men det löste jag ju fint :)
 
Kram Kajsa