Tredje placerad i Lyngåkra

Ja det låter mycket bättre än vad det var!! Men jag är nöjd med honom, kunde varit tio gånger värre 😊

Men vi tar det från början: 
Vi startade först en LB1 - Haldor var riktigt fin på framridningen och jag kunde rida på som jag gör hemma! Väl inne på banan gav jag honom mycket tid till att bara acklimatisera sig vilket han gjorde så när jag fick startsignal var han lugn och koncentrerad på uppgiften ❤ 
Vi gjorde en riktigt fin halt och precis då kommer en människa släpandes på ett stort bord på högkant precis bakom domarna så Haldor blev livrädd och började hysteriskt backa, stegra och flyga rundor.. Men jag fick honom att gå framåt tillslut och han gjorde verkligen sitt bästa på banan 😊 Men han var ju innerst inne något spänd och fortfarande lite skärrad så såfort jag skulle göra en förhållning blev det tio gånger större så allt blev väldigt hackigt.. Men vi lyckades iaf skrapa ihop 63,214 så jag är nöjd! 

Sen var det dags för LC1 och då gjorde jag exakt samma sak - red på som vanligt på framridningen och gav honom mycket tid på banan! Jag var inte på honom så mycket under ritten utan jag ville få till en avslappnad och lugn ritt utan missöden vilket jag verkligen fick så jag är jättenöjd ❤ Det enda var att han började trava när jag kortade tyglarna i skritten men det kan jag leva med! 😊 detta ledde då 66,297% och en tredje placering! 

Kram Kajsa