Kärleksförklaring

Idag var det mycket kärlek här på bloggen! Och här kommer kärleksförklaring nr 2 😊


Haldor var så nedrans fin idag också, vet inte riktigt vart jag ska börja! - Han är liksom där man vill ha honom direkt, i alla gångarter. ❤️ och det blir bara bättre och bättre! Har inte lagt så mycket energi vid de sidvärtes övningarna så som skänkelvikning, sluta, öppna och förvänd sluta då jag känt att vi måste lägga fokus på grundarbetet! Men nu de senaste dagarna har jag lagt in lite sidvärtes övningar i arbetet och trots uppehållet sitter det som en smäck! Visst vi kan utvecklas ordentligt där också men grunden finns där redan nu ska vi bara finslipa 😊

Samma sak gäller formen - jag har medvetet låtit honom gå i en lägre form ett bra tag för att jag vill ha honom helt genomriden där. Han ska ha ett bra och stadigt stöd med fint påskjut bak innan jag tar upp honom i formen! Åh nu är det dags känner jag så de senaste dagarna har jag jobbat med det. Samma sak där - det sitter direkt!! Visst han blir lite trött efter en stund men grunden är redan där, nu ska vi bara bli starkare 😊

Han har även utvecklats enormt galoppen nu på det sista! Bytena sitter som en smäck, lika så den förvända galoppen. Vi länger och kortar utan problem och jag känner äntligen att vi kanske kanske kommit över det där trappsteget som vi så länge kämpat med!! 

Gud vad jag älskar min häst alltså, det är såhär det ska vara ❤️ han vill och kämpar lika mycket som mig varje pass! Öronen är framåt och han frustar nöjt så fort vi sätter igång. Han är helt och hållet underbar! 

Kram Kajsa