Scarlet utvärdering

Hej! Som ni vet så var Scarlet på sin första tävling igår. Allt gick verkligen över förväntan (iaf min och Fridas;). När hon kom ut från transporten så var hon riktigt övertaggad och Frida gick fram och tillbaka med henne på parkeringen och Scarlet dansade fram och tycktes sig äga hela banan. Men hon lugnade ner sig en aning och så fort jag hoppade upp var det som hon fattade vad vi var där för att göra och slapnade av på en gång. 
Annars är det rätt typiskt unghästar att det först är full patte, sen blir de trötta och då får man i stort sett släpa fram dem istället. Men hon var otroligt lagom under hela ridningen.
 
I 60cm: Banan var väldigt bra, stora snälla svängar och de "läskigare" hinderna var det valmöjligheter på. Så jag ville bara ge henne en positiv start och valde att låta henne hoppa alla de "vanliga" hinderna. Allt var ju såklart lite läskigt så i denna rundan valde jag att hålla tillbaka henne en aning då jag inte såg det som en så "positiv start" för Scarlet om lilla Kimpa trillat av första gången ;) Så jag mesade lite men vi tog oss runt fefritt och med ett bra flyt. Bara ett plank som va vitt med röd i mitten som var lite läskig men eftersom de bara var 60 så kunde jag klämma över henne. 
 
70: Mycket mer tempo här och det gjorde ju att hon hoppade mycket rundare och bättre språng. Mycket bra runda för övrigt men det blev ett litet pet på det "läskiga planket" här men det är ju strunt samma, hoppa kan hon! Fick en riktigt härlig känsla här. Hon är så mycket lättare att svänga när hon har lite fart haha annars är hon ganska glad i att springa och gapa när jag vill svänga. 
 
Fick betyget: MVG av båda hästskötarna Therese och Frida som var med för att se denna stora händelse! Så jag är ju störtnöjd såklart! Fina Scarlet <3
 
Finaste tjejerna! Ser ni vem som är vem? ;)
 
Kram Kim