duktig pålle

Då var den här dagen över! Ligger just nu nerbäddad i sängen efter en lååång men bra dag. - Jobbet rullade på bra och vips så var klockan halv fem och det var dags att köra till stallet. När jag väl kom fram väntade söta Kim på mig så vi hann snacka en stund innan jag hoppade upp på lilla H och red bort till utebanan.

Å snacka om att Haldor var fin idag! Så fort jag kortade upp tyglarna så var han bara "där", jag kontrollerade så att allt funkade - gas, broms, höger, vänster i båda varven i alla gångarter och hör och häpna - allt funkade DIREKT! 

Efter det gick jag över till "åttan" med två kryss, målet var att få honom avslappnad och kontrollerad, och ha med galoppen genom svängarna.

- Jag var beredd på att ha en spänd häst som tyckte att det där med hinder fortfarande är lite läskigt, men icke sa nicke - Haldor blev överförtjust när han insåg att vi skulle "hoppa" och tog i som bara den, drog iväg efter och skuttade lite halvlamt av ren lycka! Så himla kul att han tyckte det var roligt och hade lite självförtroende. Jag rullade iaf på övningen tills jag hade kontroll på busfröet både innan och efter och tills han var så avslappnad att jag faktiskt kunde jobba honom genom svängen!

Så nöjd med honom - nu hoppas vi på att det håller i sig!!

 
Hoppning i somras!
 

Kramar Kajsa