Haldors utrustning

Jag tänkte jag skulle visa vad Haldor har för utrustning på sig under ett helt vanligt vsrdagspass 😊


Han brukar alltid gå med lindor fram, plus vanliga låga paddar! Jag älskar dessa lindorna som är elastiska plus att de har två silikon kanter vilket gör att de sitter exakt där de ska sitta. Anledningen till att jag inte har något bak är för att han hatar det! Dessutom så behöver han inget bak så när jag rider hemma brukar jag strunta i det 😊
Sen har han ju alltid boots på sig fram! Försöker rida med fluffbootsen så fort det är torrt annars åker neopren bootsen på 😊

Haldor har en odor equester roma sadel som han aldrig behövt padd under då den legat perfekt! Dock har den gått och blivit lite smal... Så Emma ska ta en titt på den på torsdag 😊 

Hans sadelgjord fullkomligt ÄLSKAR jag! Bästa köpet, det är en santa cruz gjord som sitter som en smäck ❤

Sist men inte minst har han ett HS träns med bred nosgrimma och tryckutjämnande spänne! Tycker det sitter bra och är riktigt snyggt 😊

Jag skulle dock verkligen vilja ha ett dressyrträns från PS men det får jag köpa när jag är klar med utbildningen! 

Älskar även mina tyglar, de är egentligen kandar tyglar då de är lite tunnare men de passar perfekt i min hand så jag använder som som vanliga tyglar! Läder med läderstroppar ❤

Kram Kajsa