Rumptips

Om vi ska vara helt ärliga och lite intima här så har nog de flesta någon gång i livet fått ridskav. Jag som har den mest beniga rumpa på den här sidan jordklotet får det V.A.R.J.E gång jag rider, iaf på sommarhalvåret! 
För två år sedan hade jag köttsår, så himla vidrigt och det gör ju jävelusiskt ont. 
 
Många har sagt till mig att jag ska använda mig av cykelbyxor med padding och jag har provat det men eftersom mitt problem inte är att jag får skav på mina intima delar utan på rumpbenen så hjälpte de inte..
Men för er som mer får skav på muttisområdet - köp er ett par cykelbyxor med padding, det kommer hjälpa - lovar!! 
Tillbaks till mitt problem - vilket jag nu har löst! 
- När jag rider hemma så rider jag med fårskinnsfluff, otroligt fult men jag får inga skav, alls! Det är supergosigt, jag sitter fortfarande bra i sadeln och jag känner att jag kan påverka honom lika bra :) 
Det enda negativa är väl att rida lätt är lite jobbigt plus att det blir lite väl varmt. Men det kan man överleva!
 
Men sen återkommer ju problemet när man ska träna och tävla för då får man ju inte rida runt med fårskinnspadd..
Så då smörjer jag in hela rumpan med silikon glidmedel!! Helt sjukt jag vet men det gör så att det inte skapar någon friktion vilket i sin tur gör så jag knappt får några skav :)
Supersmidigt och otroligt skönt att slippa smärtan!
Så hett tips är alltså silikonglidmedel och fårskinnsfluff <3
 
 
 
Kram Kajsa