Fin pålle

Fina, fina Haldor! 
Jag älskar min häst, han är så arbetsvillig och gör jag bara rätt gör han också det :)
Idag gick det med andra ord riktigt bra. 
Vi red på och jag nöjder mig inte lika fort som innan utan jag rider tills jag får den känslan jag vill ha, punkt slut. 
Både skritten och traven går som en dans, vi gör mycket halter, mycket volter och tempoväxlingar och han bara gör det utan problem! Galoppen är han lite segstartad i men det får jag accpetera och rida på tills det släpper och när det väl gör det blir han riktigt fin :) Det är ju högergaloppen som är tuffast så vi rider mestadels i den, visst vi går självklart över till vänster och checkar att allt sitter vilket det oftast gör. Men i höger får vi kämpa lite mer - mycket tempoväxlingar och sedan brukar det lösa sig!
Efter idag är jag riktigt taggad på tävling i helgen <3
 
 
Kram Kajsa