Vettiga människor

Förra året klagade jag rätt så mycket på hundfolk som inte har någon som helst koll på sina hundar. Där de släpper hundarna trots att de inte kan kalla in dom igen, där de låter sina hundar bete sig illa, där de köper hundar som inte alls passar in i deras livsstil. 

Jag var rätt lack på att se alla dessa djur må dåligt för att människan är för självisk och okunnig! 

Men jag måste ju säga att sen finns det ju underbara människor, som har stenkoll på sina hundar - de lyder, de beter sig super, de busar och är glada men kan trots det i stundens hetta lyssna de på deras matte/husse. 
Men även så håller de sina hundar kopplade om de känner att de inte har full kontroll på sitt djur, eller har dom lösa och när de närmar sig en annan hund så kopplar de dom! 
Det är så det ska vara 😊 
Jag blir så glad när en hundägare kan säga, nä jag vågar inte släppa min hund för den kanske inte lyssnar. Det mina vänner är att respektera sin omgivning! 
Jag älskar att låta Lus busa med andra hundar men jag frågar alltid först, och jag blir alltid lika glad när folk frågar mig 😊

Känns så bra att det finns vettiga människor där ute i världen! Som gör allt för att få sin hund att må så bra som möjligt ❤️

Kram Kajsa