Rutiner

Jag och Haldor is all about the rutiner! 

Och jag tänkte jag skulle berätta lite kort om hur våra dagar ser ut 😊

När jag tar in honom och och ställer upp honom i gången så får han alltid en godis, får han inte den så tittar han på mig med höjt huvud och spetsade öron! Den där godisen är viktig. 

Sen rider vi och efter passet hoppar jag alltid av på på gräset och promenerar in till stallet. Men så fort jag hoppat av får han beta en stund innan vi går in! Då knäpper jag upp käkremmen, tar upp stigbyglarna och knäpper upp sadelgjorden medan han tuggar 😊

Väl i stallet tar jag av tränset och låter honom stå lös medan han slickar på sin slicksten! Där står han medan jag tar av honom och mig alla grejer! 

Behöver han spolas av gör vi det och å så fort vi tagit huvudet, som han hatar får han alltid en godis 😊 vilket han också vet om och spetsar öronen så mycket så de nästan går av så fort jag sköljt av huvudet! 

Sedan får han gå in i boxen och äta lite kraft. Nu på sommaren blandar jag i lite betfor och massa vatten så han får i sig tillräckligt! 

Sedan går vi ut i hagen igen 😊

Nu när jag staplar upp allt såhär inser jag att Haldor är otroligt bortskämd!! Herregud alltså, men han förtjänar det ❤️

Haldor äääääälskar sin klubba efter ridpassen! 


Kram Kajsa