Lifesum

Jag är verkligen inte ett fan av kaloriräknar appar eller egentligen hälsoappar överhuvudtaget! 

MEN för närmare ett år sedan snubblade jag över appen lifesum och den har på riktigt förändrat mitt liv :)

Det är en app som i korta drag räknar ut beroende på din vikt, längd, ålder och dina mål hur mycket kalorier du ska äta per dag! 

Låter kanske inte sådär super upphetsande men här kommer det som gör det lite roligare och lättare:

  1. Du skriver bara in måltiden du åt i sökrutan så ligger den totala kalorimängden för sparat så man behöver inte skriva in varje ingrediens!! 
  2. du skriver även in vad du tränat och då behöver du inte ha gått på gym utan du kan skriva in att du städat, eller gått en vanlig promenad med hunden. Och när du lagt in vad du tränat så kalkylerar den om och då får du äta mer!!
  3. den påminner dig att dricka, och att lägga in din mat så du inte glömmer det!
  4. Den har massa goda tips på recept och tips på vad under dagen man ska skippa om man ätit förmycket någon dag!

Detta är ingen reklam utan detta är bara ett hett tips till alla som vill ha liiite koll på vad man får i sig :)

Jag vill ju varken gå upp eller ner i vikt utan jag vill ju ha en hälsosammare livsstil och då kryssar man bara i det så gör den kalkyleringarna efter det!

Världens bästa app <3

 
 
 
Kram Kajsa