Gör om och gör rätt

Jag önskar av hela mitt hjärta att jag köpte Haldor nu istället! När jag har mer kunskap och erfarenhet. Tänk vilken häst han hade kunnat bli om jag gjort rätt från början och inte låtit åren bara gå och göra misstag efter misstag. 
 
Min hopptränare sa en klok sak som verkligen satt sig "tänk så många hästar Roffe har förstört genom åren, för att komma dit han är idag, det är säkert tusentals". Helt sant. 
Och jag minns att jag där och då tänkte: jag ska minsann inte förstöra Haldor! Nu kan jag skratta åt det för det var precis det jag gjorde...
 
Jag försöker varje dag, varje pass att rätta till alla misstag jag gjort men det lär ta tid, kanske blir det aldrig bra men jag kommer aldrig sluta försöka!
 
Tänk om jag från början börjat träna för bästa underbara Micke! Sedan börjat träna dressyr direkt och inte två år försent. Tänk om jag hade ställt mig i ett stall där jag hade blivit pushad och motiverad till att fortsätta utvecklas. Tänk om jag hade kollat upp honom hos veterinär två gånger om året och även SATT PÅ HONOM BOOTS.. 
Så mycket tänk om.. 
- Men då kanske vi hade tävlat framgångsrikt idag. 
 
Jag älskar min häst så otroligt mycket och det är egentligen det som gör mest ont - att jag har förstört honom, inte att vi missat massa tävlingar. 
 
Såhär såg min lille plutt ut när jag köpte honom för nästan 4 år sedan <3
 
Kram Kajsa
 
#1 - - Elise:

Han är så himla söt! :)