Mina ridpass

Hej hej!
Trots att jag går utan jobb för tillfället så går dagarna så himla fort. haha.
Har liksom inte hunnit tänka på bloggen ens, fören nu! Å då har jag dåligt samvete..
 
Gårdagens pass med Haldor var riktigt roligt! Red ju ett dressyrpass på utebanan :)
I skritten började den där känslan av hopplöshet komma smygandes igen. Fick aldrig honom riktigt fram till bettet, han gungade med huvudet och var liksom aldrig där.
Men sen kom traven å herregud vad han helt plötsligt var DÄR! Han sög riktigt tag i bettet, svinbra driv bakifrån, helt stilla och stadig med huvudet och jag satt i uppförsbacke under hela travdelen!! <3
I galoppen fick jag inte riktigt samma känsla men jag var nöjd! Han blir finare och finare i höger och i vänster håller han sig stadigt fin i :)
Gjorde lite förvänd med honom och han har ju väldigt lätt i vänster förvänd så där ökade jag på längden så vi höll ett helt varv! Första gången vi gjort det :)
I höger förvänd har han väldigt mycket svårare men övning ger färdighet så igår lyckades han på andra försöket köra kortsidan och en långsida :) Lätt bästa höger förvända hitintills <3
 
Dagens ridpass blev uteritt tillsammans med Kim och Minna :) Mysigt värre! Tyckte han skötte sig så bra igår så ville inte ha honom på ridbanan idag igen, dessutom var vädret perfekt för att vara uppe i skogen så då passade vi på att rida en riktigt backig runda så lilla rumpan fick jobba :)
 
 
Kram Kajsa