Hur kommer din blogg till toppen? och Varför

Jag har tänkt en del på det här!
Hur man lyckas driva en riktigt bra blogg och varför man gör det!
 
Jag läser verkligen inte många bloggar, jag är otroligt kräsen.
Men jag läser en variation av hästbloggar, modebloggar och någon livsstilsblogg.
 
Om vi börjar med att rada upp de jag läser dagligen:
Kenzas.se
Blondinbella.se
Kissies.se
Nellieberntsson.se
teamtyra.se
Ingridskoog.se
ninasrader.se
 
Alla av dessa bloggar har någon gång varit sjukt intressanta, jag har någon gång lusläst dem, längtat till nästa inlägg och studerat deras otroligt bra bilder noga. Vissa av dem känner jag fortfarande så, vissa av dem håller på att försvinna bort och vissa av dem börjar jag mer och mer få upp ögonen på!
 
Vad är det som gör dom intressanta för mig?
 
1. jag kollar in designen! Har man inte en sjukt bra design fallerar allt. Jag ÄLSKAR teamtyras design, hatar ingridskoogs.
 
2. Bilderna! Ja jag tittar mycket på det :) De ska vara profesionella och färgsprakande! Det gör inget att de inte riktigt är "rätt tagna" utan de ska förmedla liv! Älskar Ninasraders och Kenzas bilder, även Kissie börjar få till det riktigt bra. Tycker mindre om ingridskoogs och blondinbellas.
 
3. Texten. Den ska inte vara förlång!!! Den ska vara intressant, lättsam och positiv! Klarar inte av deppiga romantexter. Tycker att Ninasrader är väldigt bra på det! Allt är glatt och positivt, men inte så det blir falskt. Blondinbella brukar också få till några av hennes texter väldigt bra! och nu på senaste har Kenzas fått till det bra! Ingridskoog och teamtyra brukar skriva alldeles förlånga malande texter.
 
4. Variation. Jag tycker om när bloggen varierar. Ibland någon lång intressat text, ibland någon kort rolig. Ibland mycket bilder och ibland bara någon enstaka. Ibland skrivs det om ridpasset och ibland tips på kläder. ja ni förstår! Nellieberntsson är väldigt duktig på det, och Ninasrader lika så. Kissies är rätt rolig, och blondinbella får till det ibland. Teamtyra brukar gå i vågor - några veckor är det bara tips och några veckor bara ridpass. Ingridskoog brukar faktiskt vara rätt tråkig och Kenzas brukar glömma att vara lite privat så det blir mest ingenting.

Ja som ni märker så är ingen blogg perfekt och som ni säkert lagt märke till har jag ändå mina favoriter!
 
Och om ni lagt ihop ett och ett förstår ni ju att jag inte är helt nöjd med vår blogg! Och det jag går och grubblar på är bilderna. Om vi ska förbättra oss i något så är det just bilderna! Jag tycker det är roligt att vi ändå visar upp en variation i bilderna men kvalitén kan ju vara sååå mycket bättre!
Mer kamerabilder och mindre mobilbilder :)
 
Sedan har jag lagt märke till att det finns 3 sätt att komma till toppen!
Antigen har du ett sådant jävla driv så du gör liksom alltid lite mer än alla andra så som typ Blondinbella, Kenzas, Nellie Berntsson och Team Tyra.
Eller så sticker du ut! och sedan rider på vågen så som Kissies och ingridskoog
Eller så är du väldigt duktig i något och har ett otroligt intressant liv så som Ninas rader!
 
Självklart kan du även plussa på en stooor mängd tur också ;)
 
 
Kram Kajsa