Uppenbarelse!

Jag älskar när man haft ett problem och man får den första uppenbarelsen till att lösa det. Jag har ju berättat för er att Minna ibland går på en för kort mellan distanser. Igår tränade vi på just det samt höjde upp lite när jag berättade för Monica om mina 1.15 planer. Hon trodde inte det skulle vara något problem. 
När jag fick Minna var hon mycket uppåt. Jag måste lägga upp en video på hennes galopp när jag provred henne och hur den är nu. Jag vet inte vad det beror på då hon hade mycket duktigare ryttare än mig där. Men hon är väll mer avslappnad nu möjligtvis. Känner sig hemma på anläggningen och har samma person som pillar med henne hela dagarna. Vad vet jag? Hur som helst så var målet i början att få ner henne på marken och röra sig framåt istället för upp. Men nu har hon så bra påskjut bak så nu måste jag börja få ihop henne. Men igår tror jag att jag verkligen fattade hur mycket jag kan hålla igen henne nu. Jag måste vänta fram till hinderna, inte ta första distansen, mjuk över hinder sedan snabbt som satan komma tillbaka i sadeln och ta tillbaka henne. Men det är svårt när man precis fått in tanken i huvudet att man bara ska sitta och låta henne galoppera så hon kommer fram till hinderna och bettet. Nu helt plötsligt ska man sitta och hålla henne. Tror hon själv kommer förstå det nu när vi hoppar lite högre och hon tar det mer seriöst. Fick så fina språngkurvor igår och rätt på alla linjer sista rundan.
Nä men nu när ni fått uppdate om vår vardag så ska vi hålla alla tummar vi kan för vår Kajsa och Helge. Ska ringa och tjata på henne snart hade jag tänkt. Tror jag i snitt ringer Kajsa tre gånger om dagen typ hahaha. Min lilla drog <3

Nu blir det stallet och långtur med Minna i skogen!
Kram Kim